13 Temmuz 2014 Pazar

Tez yazma üzerine tezler

Bizim sık sık tez yazmak isteyen ziyaretçilerimiz olur. Aslında hepsinin tezinin konusu kendileridir. Şöyle bir konuşma hayal edebilirsiniz:

- İyi günler efendim. Ben filanca üniversitede okuyorum. Translar ne yer? Ne içer? Nereye sıçar? Boku ne renktir? Saçlarının kök hücreleri ne cinstir? Kıçlarında ne kadar kıl biter? Bunları öğrenmek istiyorum. Bu dersim için çok önemli.



- Done biz miyiz? Aslında düşünürsek, hepimiz biraz doneyiz. Hiç kendimizden dışarıya çıkmasak, biraz daha kolay yazarız yazacaklarımızı.

- Yok efendim. Ben heteroseksüelim. Sizlere saygım var. Ama tezimin konusu bu olduğu için bu görüşmeyi yapmam gerekiyor. Bu benim için çok önemli.

- Anladık, anladık. İnşallah tezin on santimle başlar, yirmi santime kadar bulursun. Gel lan, sor ne soracaksan.

- Siz de herkes gibi yedi yaşında mı hissettiniz?

- Evet. Nerden bildiniz? Hani ilk görüşmeci bendim? Sorduğu sorunun cevabını da biliyor ayol. Neyse sor yavrum.

- Göğüsleriniz silikon mu?

- Niye söyleyeyim bunu? Yani bu soru nereden geldi?

- Çok merak ediyorum. Tezim için önemli.

- Silikon. Doktora yaptırdım.

- Hangi doktora. Telefonunu verebilir misin?

- Ya tez için telefona ne gerek var? Öyle şey mi olur?

- Hangi hormonları kullandınız? Bana isimlerini verebilir misiniz? Hangi eczanede satılıyor?

- Bunu söylemek zorunda mıyım? Evet, karanlık dünyadan alıyoruz bu hormonları. Bunu neden soruyorsun?

- Tez için soruyorum efendim. İlk kıyafetlerinizi ne zaman giyindiniz? Orospuluktan başka çare yok mu? Üniversiteli translar var mı? Onlar da mı orospuluk yapıyor? Translar için hiç iş alanı yok mu? Hangi ilaçları kullanıyorsunuz? Gerçekten kendinizi kadın gibi hissediyor musunuz? Çok güzelsiniz. Kadın gibi olmuşsunuz. Tezim için çok önemli bütün bunlar. Sikiniz de kalkıyor mu acaba? Sormam gerekiyor. İlaçları kullandıktan sonra sikiniz kalkıyor mu?

- Evet bütün bu soruların tezin için çok önemli olduğunu biliyorum. Aslında belki imparatorluğun ilk temellerini atıyorsun bu sorularla. Sor bakalım. Sor söyleyeyim hepsini. Anlatayım. Şurada, köşedeki eczaneye gidiyorsun. Hayriye Abla derler, üç lira fazla veriyorsun, hormonunu alıyorsun. Kör Mehmet var aşağıda, iğneci, o vuruyor iğnemizi. İğne parası biraz fazla tutabilir. Bunlar tezin için lazım. Not etmezsen unutursun. Kılsavar Necmiye’ye de epilasyona gideriz. O da sizdendir, pardon, o da vaktiyle tez hazırlamış sizin gibi. Ama tezden sonra kıl alma işinde şansı yaver gitti. Sizin gibi gayet beyefendi biridir.

Tezveren imparatorluğu


Gelirler, her şeyi sorarlar. Bakış normal, algı normal, dışkı normal gibi her şeyi işaretleyip giderler. Lan geri zekalı. Bu soruları bana nasıl sorarsın? Ben kobay mıyım? Sanki fareyim. Yıllardır ne yiyip ne içtiğime kadar sordunuz. Saçımdan kıl kökü örnekleri aldınız. Meni örneklerimi aldınız, DNA’mı aldınız. Farketti mi? Fark, esnekliği. Daha çok kullanırsan, daha çok esnetirsin. Başka bir fark yok.

Bunlarla görüşmek de zordur anam. Bir sonra, bir kıza da müşteri olarak gidecek. Orospu çocuğu. Ne yaptığını öğrenecek. Sonra da ne olacağı belli.

Bazıları böyle kabul ediyor. Okuya yaza... Bunları da anlamam. Ben yedi yaşında oturuverdim tüm gerçekliğe. Bazıları da okuyarak yazarak kabul ediyor. Okur yazarını da ilk defa görüyorum. Yeni çıktı bunlar. İnternetten öğreniyorlarmış. Biz parktan öğrenirdik imparatorluk kuracağımızı. Hamamlara giderdik, sinemalara giderdik, buluverirdik birbirimizi. Akın akın dolardık. Bir grup oluştururduk, fırtına gibi bir grup.

Bu imparatorluğu kurmak için birlikte yola çıktığım yoldaşlarımın hepsi öldürüldü. Bir ben kaldım. Benim yaşımda kraliçe yaşamaz biliyor musun? Aslında öldürüleceğini bilirsin, kraliçe olduğunda. Kraliçe olursun ama öldürülürsün. Her kraliçe öldürülür aslında. Evet her kraliçe öldürülür. Yatağında ölmez. Kraliçe olmak için aslında öldürüleceğini kabul etmen gerekir. Bazıları bu gerçekliği kabul etmekte zorlanır. Tez yazdıklarını söylerler. O anketlerin her sorusunun cevabını bilirler aslında. Kraliçe olduklarında, öldürülecekler. Benim yaşıma kadar yaşayabilmiş çok az kraliçe vardır. Çoğu 20’li yaşlarında ya TEM’de ölür ya da iş kazasında savaşırken ölür. En fazla savaş zayiatı, translar içindeki savaşçılardan çıkar.

Eylem Günlüğü